-
-
Παναγία Ζερβιώτισσα, Στύλος. Ο τρούλος στο εσωτερικό του ναού. Διακρίνονται οι φωτιστικές θυρίδες. (πηγή: Αρχείο Μιχάλη Ανδριανάκη).
-
-
Άγιος Νικόλαος, Κυριακοσέλια. Ο τοιχογραφικός διάκοσμος του τρούλου. Εντός μεταλλίου εικονίζεται ο Χριστός Παντοκράτορας. Το μετάλλιο με τον Χριστό περιβάλλουν τέσσερις άγγελοι σε προσκύνηση, στραμμένοι προς την Παναγία Βλαχερνίτισσα. (πηγή: Αρχείο Μιχάλη Ανδριανάκη).
Στο αμέσως ψηλότερο σημείο του ναού, στην αψίδα, εικονίζεται η Παναγία με το Χριστό βρέφος. Και αυτή, η βασιλομήτωρ, περιβάλλεται από τους φρουρούς της αυλικής ιεραρχίας, τους δύο αρχαγγέλους. Η αψίδα του ναού μέσα στο ιερό συμβολίζει για τον μεσαιωνικό άνθρωπο την κλίμακα που ενώνει τον ουρανό και την γη. Το πρόσωπο που συνδέει τον ορατό με τον μη ορατό κόσμο δεν είναι άλλο από την γυναίκα που φιλοξενεί στην μήτρα της τον θεάνθρωπο, την χώρα του αχωρήτου, την Παναγία.
Στον χώρο του ιερού τοποθετούνται οι σκηνές που αποτυπώνουν την θεία λειτουργία, η Κοινωνία των Αποστόλων, σκηνή που εικονίζει τους Αποστόλους την ώρα που ο Χριστός τους μοιράζει το σώμα και το αίμα του. Το κατώτερο τμήμα των τοίχων κοσμούν οι σημαντικότεροι ιεράρχες την στιγμή που λειτουργούν˙ Πρόκειται για την απεικόνιση της αέναης θείας λειτουργίας. Σε κάθε φυσική θεία λειτουργία οι σημαντικότεροι ιεράρχες είναι παρόντες και συλλειτουργούν με τον εκάστοτε ιεράρχη, συνδέοντας τα γεγονότα με τον κυκλικό, επαναλαμβανόμενο, ατελή χρόνο.